Tuesday, March 25, 2014

Notis Kepada Kontraktor Untuk Menyambung Kerja-kerja Projek Ubahsuai Rumah Yang Terhenti | Minggu Ke-16



Tuan,

NOTIS KEPADA KONTRAKTOR UNTUK MENYAMBUNG KERJA-KERJA PROJEK UBAHSUAI RUMAH YANG TERHENTI

Saya, XXX telah melantik syarikat tuan yang didaftarkan atas nama YYY untuk melakukan kerja-kerja ubahsuai rumah ke atas rumah saya.
... 
...
Dukachita dimaklumkan bahawa tuan sebagai kontraktor telah gagal menguruskan projek rumah saya dengan baik. Pada ketika surat ini dikeluarkan, telah hampir 2 minggu projek terhenti.
Beberapa siri rundingan yang telah dijalankan di antara pihak pemilik dan kontraktor telah menghasilkan keputusan yang nyata tidak memihak kepada pemilik.

Adalah dengan ini saya sebagai pemilik mengarahkan pihak kontraktor untuk menyambung kerja-kerja yang terhenti selewat-lewatnya pada Jumaat 28/3/2014. Pihak kontraktor telah pun menerima notis lebih awal pada Isnin 24/3/2014 menerusi sistem pesanan MMS yang membawa maksud yang sama seperti surat ini. Kegagalan pihak kontraktor untuk menyambung kerja selewat-lewatnya pada Jumaat 28/3/2014 akan menyebabkan pihak pemilik mengklasifikasikan projek ubahsuai rumah tersebut sebagai projek terbengkalai.

Berkuatkuasa serta-merta, TIDAK ADA SESIAPA PUN yang dibenarkan memasuki tapak projek tanpa keizinan pemilik. 

Pihak kontraktor disarankan untuk membuat persiapan membawa keluar peralatan binaan, contohnya seperti cangkul, scaffolding, kereta sorong, kayu sokongan slab/beam dan sebagainya. Manakala bahan binaan, contohnya seperti pasir, simen, kapur plaster, batu-bata, atap genting, cat dan sebagainya, adalah dilarang sama-sekali dibawa keluar dari tapak projek. Bahan-bahan binaan ini adalah sepatutnya digunakan untuk tahap siap binaan peringkat ke-4 yang telah dipersetujui didalam dokumen sebutharga yang telah ditandatangani oleh pemilik dan kontraktor. Sila rujuk kepada LAMPIRAN 1 : Rangka Perjanjian Pembayaran. Manakala bahan-bahan binaan peringkat seterusnya seperti cat undercoat yang telah dibeli lebih awal oleh pihak kontraktor akan digunakan oleh pemilik bagi menampung kerugian atas kos-kos pembelian tingkap, pintu, wiring dan sebagainya, seandainya pihak kontraktor tidak menyambung kerja-kerja yang terhenti.

Sekiranya pihak kontraktor tidak menyambung kerja-kerja yang terhenti pada tarikh yang ditetapkan, maka, pemilik dengan ini mengarahkan pihak kontraktor untuk membawa keluar peralatan binaan dari tapak projek selewat-lewatnya pada hari Sabtu 29/3/2014. Kegagalan pihak kontraktor untuk mematuhi perenggan ini akan menyebabkan pemilik melupuskan peralatan binaan tersebut.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,
AKU

Cari Farmasi

Farmasi Di Kuala Lumpur dan Selangor Selangor / KL Area NO SHOPS NAMES ...