Wednesday, April 27, 2016

[DR. VIDA - ANNUAR MAKIN PANAS] 'Qu Puteh' sedia tanding jawatan Presiden KAFA


KOTA BHARU: Penaja utama Kelantan, Datuk Seri Dr Hasmiza Othman sedia menerajui Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) menggantikan Tan Sri Annuar Musa dengan syarat badan induk itu menyelesaikan semua hutangnya terlebih dulu. 

Hasmiza atau lebih popular dipanggil Dr Vida, berkata andai bertanding dan dipilih sebagai presiden, beliau tidak mahu menanggung semua hutang KAFA kerana ia bukan berpunca daripadanya. 

"Jika saya bertanding dan dipilih sebagai presiden, saya tidak mahu menanggung semua hutang mereka. Kalau boleh, saya mahu buka buku baharu untuk KAFA mahupun pasukan Pamoga Qu Puteh The Red Warriors (PQPTRW). 

"Saya hanya ahli perniagaan yang 100 peratus bergantung kepada hasil jualan produk. Banyak dana akan diperlukan untuk mengurus KAFA dan PQPTRW terutama dari segi kebajikan. 

"Justeru, jika mereka mahu saya bertanding dan meneraju kepimpinan KAFA, saya mahu badan induk itu menyelesaikan semua hutang mereka terlebih dahulu," katanya ketika dihubungi BH Sukan, semalam. 

BH Sukan sebelum ini melaporkan Annuar mengesahkan tidak akan menawarkan diri bagi mempertahankan jawatan Presiden KAFA pada mesyuarat agung tahunan (AGM) badan induk itu dalam tempoh terdekat ini. 

Annuar yang dianggap sebagai bapa pembangunan bola sepak Kelantan dijangka memanggil AGM badan induk berkenaan sama ada pada Mei atau Jun ini bagi pemilihan pucuk pimpinan baharu. 

Annuar juga pernah mendedahkan KAFA mempunyai hutang lebih RM2 juta membabitkan tunggakan gaji 30 pemain, cukai kerajaan negeri dan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) yang masih belum diselesaikan. 

Mengulas lanjut, Dr Vida berkata, sebelum ini beliau kurang berminat untuk meneraju KAFA kerana tidak mempunyai pengalaman dalam bidang pengurusan bola sepak. 

"Tapi selepas melihat prestasi Kelantan yang terumbang-ambing, saya rasa perlu melakukan sesuatu (bertanding jawatan presiden). 

"Selain tidak mahu menanggung semua hutang KAFA, saya juga akan mengehadkan kemasukan penaja supaya jersi PQPTRW tidak terlalu penuh dengan logo seperti sekarang. Cukup sekadar beberapa logo saja di baju termasuk Pamoga Qu Puteh dan Millenia," katanya.

Cari Farmasi

Farmasi Di Kuala Lumpur dan Selangor Selangor / KL Area NO SHOPS NAMES ...