Saturday, May 7, 2016

[6 GAMBAR] Putrajaya BANJIR Kilat, Kereta Kandas

Dua buah kereta terkandas di dalam banjir kilat di Jalan Perpaduan sekitar Presint 3 dan 4, selepas hujan lebat yang melanda malam ini.


PUTRAJAYA � Bernama Radio melaporkan hujan lebat dan angin kencang bermula pukul 6 petang hingga 8 malam di Putrajaya, mengakibatkan beberapa lokasi jalan mengalami banjir kilat di jalan berhampiran Bulatan Gemilang di hadapan Menara KKMM menuju ke Pusat konvensyen Antarabangsa PICC hari ini.

Kosmo Online pula melaporkan Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Putrajaya, Muhamad Hafidz Yaacob berkata, lima anggota ditugaskan ke lokasi kejadian setelah pihaknya menerima panggilan kecemasan pada pukul 7.06 malam.
Beliau berkata, pihaknya bergegas ke lokasi dilaporkan banjir di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin menghala ke Dataran Gemilang di sini.
"Sebaik tiba, anggota bomba dan penyelamat mendapati terdapat dua buah kenderaan terperangkap dalam banjir tersebut, namun tiada mangsa dalam kenderaan tersebut.
"Siasatan awal mendapati terdapat empat orang mangsa iaitu iaitu masing-masing dua orang dalam setiap kereta," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Tambah beliau, kesemua mangsa sempat keluar dari kereta masing-masing sebelum kenderaan ditolak oleh anggota ke tempat yang lebih selamat. 
Keadaan tempat letak kereta Pangsapuri 18R12 yang dinaiki air ketika hujan lebat petang tadi
Selain itu, Myputrajayanews pula melaporkan air bertakung dikesan di beberapa jalan utama serta tempat letak kenderaan Kuaters Kerajaan seperti di Pangsapuri18R12, Presint 18.







Cari Farmasi

Farmasi Di Kuala Lumpur dan Selangor Selangor / KL Area NO SHOPS NAMES ...