Friday, May 13, 2016

Kisah Tun Mahathir MENITIS AIR MATA


Ramai yang bertanya kenapa Ayahanda Tun menitiskan Airmata sedangkan kali terakhir kita lihat Ayahanda Tun menitiskan Airmata ketika mengumumkan Perletakan Jawatannya sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke4.
Jelasnya jawapan saya tidak akan berkemampuan mewakili Ayahanda Tun.
Di hari bersama Tun, bersaksikan Mohd Fahmi Huzairi dan Isteri saya, kedua-duanya paling hampir berdiri disisi Tun, Jelas saya sampaikan kepada Tun :
"Saya, Isteri saya dan Mohd Fahmi Huzairi dibantu oleh rakan-rakan".
"Kami bertiga ke Johor ke Melaka ke N9 ke Kedah,Penang dan Perak didalam Jelajah Deklarasi Rakyat untuk mencetuskan agar rakyat bangkit secara terbuka".
"Kami berjaya cetuskan dan inilah hasilnya hari ini kami bawa, kami berjuang bersama Tun".
Selesai menyerahkan kandungan Beg yang kami bawa bersama.Saya bertanya :
"Tun if I may..." Sebelum habis bertanya, Tun memahami hajat saya lalu Tun terus mendakap erat dan saya tidak lupa terus merangkul Fahmi bersama kerana masih segar diingatan betapa setianya Fahmi bersama kami suami isteri dan rakan-rakan di seluruh pelusuk Negeri disepanjang Jelajah Deklarasi Rakyat kecil-kecilan yang kami laksanakan.
Dalam dakapan saya bisikkan ke telinga Tun - "Tun thank you for everything that you have done for the Country...for us.We Love you as much as we love our Country"
Ketika itulah sayup-sayup kedengaran tangisan Tun di bahu Saya.Dalam dakapan, Airmata kami berlinagan bersama.Terasa berat sungguh perasaan yang ditanggung oleh Ayahanda Tun.
Begitulah serba sedikit penjelasan yang mampu saya kongsikan buat rakan-rakan.
Wallahualambissawab.
Bronco Gavel 

Cari Farmasi

Farmasi Di Kuala Lumpur dan Selangor Selangor / KL Area NO SHOPS NAMES ...