Thursday, May 5, 2016

MENTERI PERTANIAN: Saya sepatutnya naik helikopter itu - Ahmad Shabery


KUCHING: Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek sepatutnya menaiki helikopter yang dilaporkan hilang petang semalam, namun diminta menaiki helikopter lain bersama Timbalan Ketua Menteri, Tan Sri Alfred Jabu Numpang.

Shabery berkata, Jabu meminta beliau menyertainya untuk menghadiri Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Bukit Saban dengan menaiki helikopter berbeza sebelum pulang ke Kuching. 

Katanya, helikopter yang hilang itu pula berlepas ke Spaoh untuk mengambil Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Datuk Noriah Kasnon bersama beberapa pegawai kanan kementerian berkenaan. 

"Ketika itu hujan lebat dan selepas berhenti, beliau (Jabu) menaiki helikopter berkenaan di Bukit Saban, Betong manakala helikopter yang lagi satu (yang hilang) pula berlepas ke Spaoh untuk mengambil Noriah. 

"Tidak lama selepas kami berlepas, keadaan cuaca kembali buruk menyebabkan helikopter yang kami naiki mengalami gangguan beberapa kali," katanya ketika dihubungi, semalam. - BH

Cari Farmasi

Farmasi Di Kuala Lumpur dan Selangor Selangor / KL Area NO SHOPS NAMES ...